lördag 23 juni 2012

Lägga in egen musik i spelet

Simsmusiken är bra, men ibland vill man lyssna på sin egen musik samtidigt som man spelar. Om du vill lägga in din egna musik i spelet måste du först gå till The Sims 3-mappen (inte den i Program) och sedan i mappen som heter Custom Music.

Windows XP: C:\Documents and Settings\\Mina Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\ Custom Music

Windows Vista: C:\Användare\\Mina Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\ Custom Music

Mac OS: /Användare//Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/Custom Music













När du har hittat den mappen är det bara att kopiera dit de låtar du vill ha med i spelet. För att sedan hitta dina låtar i spelet måste du ha en radio/stereo. När den är påslagen kan du välja Byt till... Egen musik och så kommer dina låtar att spelas.

8 kommentarer :

  1. Tack för tipset, men när kommer The Miller Legacy kapitel 3?

    SvaraRadera
  2. Med vad fick ni musiken rockabilly?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bil-paketet, va? :)

      Radera
    2. Rockabilly-genren kommer med Gasen i Botten :)

      Radera
    3. Hej! Altså, jag fattar inte riktigt hur man gör. Jag gjorde som det stod men min musik vill inte spelas i spelet... Jag la in "mina" låtar i custom music men det funkar inte att spela dem på spelet... Och när jag går in på alternativ på the sims så finns mina låtar inte där (dem kanske inte ska det men sa det ändå) Så snälla svara :) Tack!

      Radera
    4. Du kanske har låtarna i fel format, vilket format är det på filerna?

      Radera
  3. Tacktacktacktacktack, nu kan jag lyssna på One Direction när jag spelar sims!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tacktacktacktacktacktack

    SvaraRadera
  4. Hej :D Jo, uhm.. Nu har jag lagt till mina låtar i custom Music, men dom vill inte spela upp sig i spelet :\ vet att en redan har sagt samma sak, men hon svarade inte på eran fråga, men mina filer är mp4 filer tror jag (e inte bra på fil sorter men aa XD) Och jag gör en genväg när jag ska lägga till dom, för lägger jag den riktiga där försvinner den o.o tacksam för svar! D:

    SvaraRadera

LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR:

• Läs igenom Vanliga frågor och svar innan du ställer en fråga!

• Reklamkommentarer kommer att raderas.

• Kommentera med ditt namn/smeknamn/alias så att vi vet vem kommentaren är ifrån, annars är det lätt att vi blandar ihop dig med någon annan. Detta gör du genom att välja att kommentera som Namn/Webbadress och sedan strunta i att skriva i fältet för Webbadress (om du inte har en egen blogg).