söndag 26 augusti 2012

Snabbare spel

Om ditt spel går ovanligt segt kan du behöva städa upp lite i din simsmapp.

Börja med att öppna The Sims 3-mappen (inte mappen i Program)

Windows XP: C:\Documents and Settings\\Mina Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\ Windows 

Vista: C:\Användare\\Mina Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\ 

Mac OS: /Användare//Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/

Filerna som är markerade med...
Röd symbol kan du radera, de filerna är cachefiler och kommer att återskapa sig själva.
Gul ram, du kan radera innehållet i de mapparna (OBS! Spara ccmerged.package i DCBackup-mappen.)
Grön ram, du kan radera innehållet i den här mappen om du spelar på en PC, har du Mac så radera inte dessa filer.

En annan sak du kan göra för att snabba upp ditt spel är att gå igenom Mods-mappen (om du har en sådan) och dina downloads och kolla om det finns med föremål som du aldrig använder eller som inte fungerar. Radera dessa för att frigöra lite utrymme.

6 kommentarer :

  1. Jag tycker att er blogg är jättebra. Verkligen! Jag tittar in några gånger per dag för att läsa era inlägg. Ni är duktiga på att skriva och skriver ofta väldigt intressanta saker om sådant jag inte har så bra koll på. Att använda information från ett inlägg på en annan (svensk) blogg där kommentaren, från er, gör det uppenbart att ni inte visste om detta innan är dock INTE okej. Jag är inte den som bryr mig i första taget men det är här uppenbart att informationen till detta inlägg kommer från min blogg. Från ett inlägg där en av er kommenterat "Jaha! Gud vilket smart tips, det där borde jag nog göra på min dator, haha!"
    Detta gör mig nästa lite ledsen. Jag tyckte ni var så bra och ni sjönk lite i mina ögon. Jag säger inte att jag inte själv lärt mig det här någonstans, för det är klart jag har, men jag har INTE lärt mig det från en annan simsblogg.

    Så, ha gärna kvar inlägget men skriv en källa nästa gång. Ni brukar ju vara så himla bra på det annars.
    / Sara, SimsDeluxe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vi håller med om att man inte ska kopiera andras inlägg, men det här inlägget är faktiskt inte kopierat. Att skriva ett inlägg med information som man har lärt sig är en annan sak än att kopiera. Tråkigt att vi har gjort dig ledsen, det var absolut inte meningen!

      Radera
    2. Fast den infon är ju inte specifik för just din blogg, den finns på de flesta bloggar och forum om sims. Snarare är det väl så att dessa bloggar har en rätt snäv nisch och att liknande inneåll kommer att dyka upp, då de flesta lär sig/vet om hur man snabbar upp spelet och detta är något som spelare alltid kommer att vilja veta. Är ju skillnad på att dela med sig av "allmän kunskap" som de flesta spelare vet om och att ta information som är ny/unik just för din blogg. Annars räknas väl att tipsa om exempelvis hur man får simmar att "posera" och andra tips med som snodda från andra bloggar?

      Radera
    3. Okej, jag ber om ursäkt för mitt utspel. Det var dumt. Egentligen bör vi kanske försöka hålla ihop? :) Jag har ingen rätt att bli upprörd. Om nu informationen kommer från min blogg borde jag istället bli smickrad. Så, jag ber tusen gånger om ursäkt och hoppas att vi kan gå vidare som bloggkollegor!

      / Sara

      Radera
    4. Det är okej. Vi lägger det bakom oss. :)

      Radera
  2. Sv: Jag hoppas verkligen att du kan det! :D

    SvaraRadera

LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR:

• Läs igenom Vanliga frågor och svar innan du ställer en fråga!

• Reklamkommentarer kommer att raderas.

• Kommentera med ditt namn/smeknamn/alias så att vi vet vem kommentaren är ifrån, annars är det lätt att vi blandar ihop dig med någon annan. Detta gör du genom att välja att kommentera som Namn/Webbadress och sedan strunta i att skriva i fältet för Webbadress (om du inte har en egen blogg).