lördag 27 oktober 2012

Topplista för expansionspaketen

1. Kvällsnöjen – Vi gillar kändisskapet och Bridgeport, staden som följer med expansionen. Utelivet är roligt att spela. Föremålen och funktionerna som följer med den här expansionen använder vi oftast när vi spelar.



2. Övernaturligt – Väldigt många nya saker! Roligt med så många nya och olika varelser. Det finns väldigt mycket att utforska!



3. Husdjur – Djuren. Behöver vi säga något mer? Vi gillar att de tagit med hästar i spelet! Appaloosa Plains, staden som följer med expansionen, är väldigt fin!



4. Destination Världen – Roligt att kunna resa, men vi hade önskat att det var mer semesteraktigt som Jorden runt var i The Sims 2. Dessutom är det lite jobbigt att resa med simmarna så vi gör inte det så ofta. Att utforska gravkammare är dock väldigt roligt!



5. Drömjobb – Det är roligt att kunna styra över simmarnas jobb, men det borde finnas fler jobb.



6. I Rampljuset – Kul spel egentligen, men lite för få nya grejer. De nya jobben är rätt roliga men det känns som en fortsättning på Kvällsnöjen.



7. Leva livet – Den här expansionen känns mest som en fortsättning på grundspelet och egentligen ganska onödig. Man tänker inte så mycket på de nya sakerna man får med i spelet.


13 kommentarer :

  1. Jag gillar leva livet väldigt mycket. MEN det är ER åsikt.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att Leva Livet känns mer som en fortsättning på grundspelet och jag tycker att det som kommer med borde kommit redan i början, däremot så har jag själv märkt att om jag inte har Leva Livet installerat så blir spelet så mycket tråkigare, för det följer med så mycket smått och gott som passar perfekt in i spelet, så för mig är det en av de expansionerna som ligger i toppen! :)

    SvaraRadera
  3. Oj! Jag tycker att leva livet kommer högst upp! Jag älskar att man gjort simmarnas liv mycket mer personliga. Och innan tyckte jag att barn och tonåringar var tråkiga att ha, men nu är det awesome med after school aktiviteter och prom och allt!
    Sen kommer husdjur definitivt!
    Jag föredrar det nog mer realistiskt, gillar inte riktigt vampyrer, älvor och liknande.

    SvaraRadera
  4. Hej Undrar om ni vet hur man kan göra coola Poser Alltså coola positioner typ göra hjärtan och så Behöver man något specielt expansionspaket då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har skrivit om det här: http://alltomsims.blogspot.se/2012/07/snygga-bilder-i-sims-3-med-mod.html

      Radera
  5. jag tycker att listan är ganska bra men husdjur,drömjobb,årstider och destination världen borde komma först. Dock passar både rampljus och leva livet in på sina platser.

    SvaraRadera
  6. I Rampljuset tycker jag helt klart är det sämsta. Det känns som en dålig fortsättning på Kvällsnöjen (som dock är ett fantastiskt bra expansionpack). Dessutom är Starlight Shores en fruktansvärt tråkig stad, verkligen dötrist med oinspirerande simmar.

    Leva Livet tycker jag mycket om, det är så många nya, mindre grejer som man inte tänker på som följer med men som tillför en hel del till spelupplevelsen överlag.

    Jag håller med om att Kvällsnöjen är det bästa (Bridgeport <3), tätt följt av Husdjur (som är SÅ mycket bättre än i The Sims 2) och Destination Världen. När det gäller Drömjobb är jag lite kluven. Om man har tid att verkligen ägna sig åt karriärerna är det jättekul, men det är jobbigt att ha en brandman i familjen i ett hushåll på 5-6 personer och man måste hålla koll så det inte blir utryckning hela tiden. Twinbrook tycker jag dessutom är den näst sämsta staden.

    Övernaturligt köpte jag nyss så jag har inte riktigt haft tid att bilda mig en uppfattning. Om jag ska säga någonting så är det dock TACK EA för att man kan stänga av övernaturliga väsen om man inte vill ha de i sitt spel. För även om häxor och vampyrer är underhållande en stund så är jag tacksam om de inte invaderar mitt Sunset Valley varje dag.

    SvaraRadera
  7. Min lista är 1 husdjur 2 årstider 3 drömjobb (dock hatar jag staden twinbrook) 4 kvällsnöjen/leva livet och 5 destination världen

    SvaraRadera
  8. min topplista för expansion och vrf!
    1.Årstider,Det är jättemysigt och ett väldigt verklighets troget spel!
    2.Övernaturligt (Jag brukar bara spela med dem övernaturliga varelserna i moonlight falls,annars stänger jag av dem),det är mystiskt,spännande och lite läskigare.Man vet inte vad som händer och väcks till liv när solen gått ner....
    3.Husdjur,med hundar,katter och hästar är spelet jättekul! Detta måste man verkligen ha! (hästarna brukar jag inte ha i dem normala städerna som sunset valley utan i appaloosa plains) och så kan man ju hitta massor av andra djur!
    4.Leva livet,det känns som att man kan göra mycket mer grejer.Det blir roligare i åldrarna och det är inte lika tråkigt att ha barn längre.Man kan ha trädkojor,låtsas kompisar och skolbalar m.m!
    5.Kvällsnöjen,Bridgeport är en storstad som jag älskar! Här brukar mina simfamiljer endast bestå av ett par.Med allt nytt är det här ett fullproppat spännande expansion!
    6.Drömjobb,man får följa med på jobben,ha tvättrum med tvättmaskiner tvättlinor och torktumlare och så kan man placera ut studsmattor m.m!
    7.Destination världen,jag tycker spelen blir bättre och bättre,men detta expansion är dock lite tråkigt.Jag brukar inte åka på resor och det känns inte som om det händer så mycket nytt...
    8.i rampljuset,botten napp,det är tråkigt.Liksom staden Starlight shores ser ju ut som sunset valley fast mörkare.Och jag tycker ea har varit för lata med expansionet,detta var absolut inte nödvändigt! Vem behöver ett artist liv? det här är ju som kvällsnöjen och det enda som faktiskt imponerade var andarna,dåligt ea!!!!!
    Så det var det!!!!!!!! Rekommenderar verklien spelen på 123-platsen

    SvaraRadera
  9. Ni kanske borde uppdatera nu när Årstider är ute.

    SvaraRadera
  10. Min Lista över Expansionspack:

    1. Leva Livet - gillar familjelivet och de gav småsaker som gjorde allt mer verkligt.
    2. Djurliv - Älskar djur och att kunna rida på hästar var hur coolt som helst!
    3. Kvällsnöjen - Japp utelivet är såklart också jääättekul!
    4. Destination Världen - Kul att resa, men önskar att de var lättare att köpa hus i en semesterorterna och fanns något mer ställe att SOLsemester på (men de ryktas ju att de ska komma ett expansionpack som heter Semesterparadis i sommar, så hoppas de utvecklar de mer).
    5. Årstider - Kul med årstider, men i övrigt tyckte jag de tillförde ganska lite.
    6. I rampljuset - Kom en del coola grejjer med, men inget direkt för mig då jag brukar ha "kändisar" avstängt, då jag tycker att de är alldeles för lätt att bli kändis.
    7. Drömjobb - Var kul i början, men helt ärligt har man inte tid att följa en person på deras jobb hela tiden när man har en stor familj hemma.
    8. Övernaturligt - Coola grejjer och roligt i början, men är mest intresserad av att göra normala familjer.

    Min Lista Prylpaket:

    1. Stadsliv - Gav roliga och bra saker som passar bra in.
    2. Gasen i botten - Roligt med fler bilar och jag älskar rockabilly-looken.
    3. Lyx och Design - Snygga prylar för lite rikare familjer, me like.
    4. Diesel - Gav nya snygga kläder som lika gärna skulle kunna köpas idag i en H&M butik t.ex.
    5. Utomhuslyx - Najs med snygga möbler till terassen.
    6. 70, 80 och 90-tal - Roligt med lite grymma kläder och möbler, lite besviken dock då jag trodde de skulle vara mer.
    7. Sovrum och badrum - Fina möbler, men tyckte inte de var jätte speciella.
    8. Katy Perry Sötsaker - Ärligt talat vem har glasstrutar som bikini, eller en ett sockervadds träd? Nej inget för mig!

    I övrigt tycker jag inte prylpaketen har tillfört speciellt mycket, de är expansionspacken som är roliga och ger nya funktioner. Allt i prylpaketen skulle man kunna hitta liknande på någon hemsida och ladda ner.

    SvaraRadera
  11. Min lista:
    1. Årstider
    2. Kvällsnöjen
    3.Leva livet
    4. Husdjur
    5. Drömjobb

    SvaraRadera
  12. vad är en expansion?

    SvaraRadera

LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR:

• Läs igenom Vanliga frågor och svar innan du ställer en fråga!

• Reklamkommentarer kommer att raderas.

• Kommentera med ditt namn/smeknamn/alias så att vi vet vem kommentaren är ifrån, annars är det lätt att vi blandar ihop dig med någon annan. Detta gör du genom att välja att kommentera som Namn/Webbadress och sedan strunta i att skriva i fältet för Webbadress (om du inte har en egen blogg).